donderdag 10 mei 2012

augurken inmaken

Heb vanmiddag wat verse augurken in het zout gezet,deze ga ik morgen even inmaken.
Ze komen van "de Krat" een biologische groente krat die ik iedere week krijg bezorgd. En nu zaten er de eerste augurkjes in ongeveer een pondje, niet heel maar wel een leuk karweitje tussendoor. Het is lang geleden dat ik dit deed maar ga het weer eens proberen.
Helaas moet er altijd veel suiker in en dat wil ik nu eens anders doen via Lupineke heb ik nu even een recept uitgewisseld gekregen waar honing in gebruikt wordt en dat lijkt me een goede variant op suiker.
het komt van modderbaard ,zoeken onder augurken inmaak.
augurken in het zout
Wordt vervolgd..........................

7 opmerkingen:

  1. Augurken inmaken? Dat heb ik nog nooit gedaan, maar waarom ook niet? Je hebt groot gelijk dat je geen suiker gebruikt, dat is zo slecht.
    't Lijkt me leuk om straks een keurige rij potjes te hebben..!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker!!! Niets gaat boven zelfgemaakt. Ik gebruik wel altijd suiker, als je verder weinig suiker gebruikt, kan dat best.
    En het komt de houdbaarheid ook ten goede.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. leuk dat je even meedenkt neem het in overweging ,gr marloes

      Verwijderen
  3. Misschien kun je ook Stevia gebruiken... Zoetpoeder. Ik gebruik het om suikervrij te koken en te bakken. Ideaal voor bijv. rabarber...
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh dat klinkt goed! hier nl een paar augurkenmonstertjes in huis ;). Ben benieuwd naar het vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben gek op augurken, dus misschien ook maar eens zelf gaan inmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem11.5.12

    Spannend... hoe zou het vervolg zijn? Ik ben heel benieuwd Marloes!

    BeantwoordenVerwijderen