woensdag 18 juni 2014

Kadootjes en kamelendraadje

Allereerst hier even een blik op mijn eerst 40 gram kamelen wol. echt geweldig zacht en die kleur dan.!
Heerlijk bezig met van alles, maar even terugkomend op de vraag over het verven met dahlia's ,ja je verft met de bloemen maar moet de wol wel beitsen of wel openzetten door azijn of aluin.
En ja het is kleurvast en je hebt wel een paar onsjes nodig.

ook maakte ik enkele kleine kadootjes die per post weggingen.
en gelukkig ook aankwamen.
Voor Brigitte deze granny's , van zelfgesponnen en gekleurde wol.
Voor susan deze bloemetjes voor op haar stola
en het sjaal cadeau voor mijn vriendin is af

Dus nu weer verder aan de kameel en natuurlijk heb ik al weer wat nieuws op de pen gezet daarover later...................

20 opmerkingen:

  1. Wow wat is het kamelenhaar mooi gesponnen.
    Leuke cadeautjes en de sjaal wordt vast met veel enthousiasme ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jee kamelenwol, wat apart! De sjaal is echt prachtig geworden, daar gaat ze vast heel blij mee zijn!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Das weer een mooi allegaartje. Weer een paar blije mensen erbij !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, daar zou ik ook helemaal voor vallen Marloes: kamelenwol... en wat een schitterende tint. Je vingers gaan zeker wel jeuken om hiermee een breiwerkje te beginnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vond het zo lief van je :D en die andere kado's zijn ook prachtig! Love de sjaal!
    En ben heel benieuwd wat je gaat maken van die kameel ;). Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig die kamelenwol! Dat dat zacht is....in mijn belevingswereld hebben kamelen stugge, prikkende haren/vachten, maar ik ben waarschijnlijk helemaal abuis ;-)
    Wat lief dat je een aantal andere handwerksters verwend hebt en je vriendin die loopt vast te glunderen met die mooie sjaal, gelukkig is het even frisser buiten, dan kan ze hem mooi gebruiken ;-)
    Ben benieuwd naar wat er op de pennen staat!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De granny's die ik met heel veel plezier heb ontvangen, zijn wonderlijk mooi. Je voelt werkelijk eraan dat het gaat om zelfgesponnen wol. Ook de kleuren zijn bijzonder. Ik lees soms in woonbladen over "poederpastels", hewel daaraan moest ik meteen denken toen ik je pakje opende, de kleuren zijn heel "poederig" , het lijkt alsof ze er met de verfborstel zijn opgezet, zo met die nuances erin.
    Nog eens heel heel erg bedankt.

    Wat benijd ik jou omdat je zoveel dingen met wol kan doen (nu ook die kameel weer).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn oma is een wonder he! En een ferme lieverd!!!

      Verwijderen
  8. Dat kamelengaren ziet er heel mooi uit; jammer dat we niet even kunnen voelen via internet ;-)
    Je hebt prachtige cadeautjes gemaakt! Jij blijft ook maar bezig hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, dat kamelenhaar..... echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve cadeautjes allemaal! Je bent lekker druk geweest :)
    Prachtig kleurtje heeft het kamelengaren. Heb je al een idee wat je daarvan gaat maken?

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zag de bloemetjes al bij Susan en de granny's bij Brigitte. Leuk hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. die wol is zo mooi!! De rest natuurlijk ook.... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi, die kamelenwol. Is het echt heel zacht? Het lijkt me zo stug.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er prachtig uit,de kamelenwol.
    Ik vind het nog steeds zo bijzonder.
    En de cadeautjes die je maakte,ook al zo mooi.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een pracht streng wat ga je daar weer van toveren ?? en dat het zacht is mmmm........ had ik ook niet verwacht !!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige cadootjes heb je gemaakt en die kamelenwol ziet er eerder ruig uit dan zacht maar ik geloof je op je woord :-)
    grtj
    pixie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, wat mooi, dat gesponnen kamelen haar, leuk!
    Je cadeautjes zien er schattig uit, daar zijn ze vast heel blij mee!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. de streng kameelhaar ziet er prachtig uit. Ik ben heel benieuwd naar wat je op de pennen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb je mooie kadootjes gemaakt om weg te geven, héél lief van jou! Net gelezen dat Brigitte er heel blij mee was :-) Zo leuk die kamelenwol!!

    BeantwoordenVerwijderen