donderdag 31 juli 2014

Een heerlijke dag in de betuwe

Vandaag was ik naar de tuinderij van Esther en Berry, om daar de tuinders kennis te laten maken met spinnen en alles erom heen.
Want het wil dat ze zelf schapen hebben ,dus wat is mooier als er eigen spinners zijn om van alles met hun wol te kunnen doen.
Een enthousiaste groep mensen zat mij aan een gezellige koffietafel onder de notenboom op te wachten.
De mannen kwamen al snel om  met de spullen te dragen die ik in de auto had......en toen was er koffie met eigen gemaakte dadelbonbonnetjes met kokos die verrukkelijk waren
En na wat uitleg over het wassen ,kaarden en spinnen van de wol gingen we van start.
Bijna allemaal man of vrouw hebben het spinnen geoefend en waren verrast hoe leuk het is om te doen.
Al snel werd de eerste draad gesponnen...............
Ook het wassen van de wol liep lekker soepel.
De lontjes rolde van de kaardmolen......................
Maar ook het bedenken van wat je er mee kan doen zetten andere weer aan het timmeren.
Weefraampjes zijn al in de maak..................
Met s middags een heerlijk lunch met wortel courgettesoep en ander lekkers gingen we daarna  weer verder aan de slag.
Maar ook Grace die mee was had al snel de harten veroverd en voelt zich daar op haar gemak.
Kortom ik ben er volgende week weer om  na een weekje oefenen op het achtergelaten spinnewiel wat extra ondersteuning te geven bij de dingen waar ze tegen aan lopen .
Ik heb er van genoten maar volgens mij hun ook..........................

16 opmerkingen:

  1. Nou en of! Bernadette zei wat een lieve juf! www.ganzert.nl tot volgende week XXX Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed van je Marloes, een hele groep leren spinnen enz. Maar dat het een leuke dag was geloof ik meteen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! Volgende week dus weer een leuke dag in het verschiet voor jullie allemaal ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt geweldig. Fijn dat Grace weer mee kon. Ik zou bijna zin krijgen om het spinnenwiel van zolder te halen. Spinnen is echt ontspanning voor me.

      Verwijderen
  4. Hartstikke lief én leuk Marloes!!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je zo genoten hebt,Marloes.
    En ook fijn,dat de lieve kleine Grace ook mee is geweest.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gelukkig gaat het weer goed met Grace. Heb foto's bij Esther gezien van de spincursus :-) onwijs lief van je, het ziet er heel gezellig uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om je hobby op deze manier uit te kunnen dragen. Een mooie plek ook, de schapen kunnen nu zelf zien wat er met hun winterjas gebeurt ;-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om dit te doen, echt wat voor jou Marloes!
    Het plezier erin spat van je berichtje af...

    Fijne dag, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ontzettend leuk om zo het spinnen meer onder de aandacht te brengen en zo leuk als je ziet dat anderen er zo enthousiast van worden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zalig! Super goed idee! En geweldig dat ook de mannen meededen! Geweldige juf en assistente Grace natuurlijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dat is een leuk dagje uit met veel voldoening ja daar word je blij van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat leuk dat je dit hebt gedaan Marloes! En Grace mee, die zal zeker met open armen ontvangen zijn bij Esther. Gezellig hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kan me niet voorstellen dat Grace niet iemands hart steelt Marloes!En wat heerlijk dat ze daar zo'n duizendpoot als jou om zich heen hebben om ze de kennis van het spinnen bij te brengen,echt TOP en voor Grace zal het eveneens als iedereen die daar aanwezig was een dag met een gouden randje zijn geweest...zie ze al helemaal voor me die twee lieverds...Bep & Grace...een leuk duo samen...om op te vreten zeggen wij hier altijd.Nou geniet er weer lekker van bij je volgende keer in de Tuinderij van Esther! Het is daar altijd even gezellig volgens mij en dan nog een warm welkom erbij...wat wil een mens nog meer?!? ;-)

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Via Es bij jou belandt ;-)
    Wat leuk om zo bezig te zijn! Lijkt me een heel bijzondere dag met een extra gouden randje :-)

    Fijn weekend en groetjes
    José

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh dat moet zo'n fantastische ervaring geweest zijn, voor jou én voor de tuinders! Héérlijk dat je dit hebt gedaan x

    BeantwoordenVerwijderen