donderdag 9 juli 2015

Verf staaltjes van donkere wol met voedingskleurstof

Volgende week ga ik gezellig samen met Esther en de tuinders op de Ganzert met de tuinders allerlei dingen doen met wol.
We zien wel hoe en wat ,maar willen ook verven.
dus maakte ik wat proefjes met donkere Vita wol ,Vita is een schaap van Esther.

Deed ze met voeding kleurstof en azijn in de magnetron en een ging au bain marie op het gasfornuis.
En zie hier het resultaat ,ik vind het best gaaf, doet mij aan geverfde jeans denken hier blijft ook de basis donker met wat kleur.
Als je ooit jeans hebt proberen over te verven weet je wat ik bedoel....
bovenop heb ik kleine proefstrengetjes van de witte merino.
Ik ben meer dan tevreden.
We gaan de uitdaging aan is b.v heel leuk om mee te weven.....

18 opmerkingen:

  1. Zo spannend, lijkt me geweldig om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig dat het verven ook in de magnetron kan :-)
    Het gaat vast een hele leuke week worden, ik ben nu al benieuwd naar je blogjes, véél plezier in ieder geval!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waar de magnetron al niet goed voor is.
    Ziet er mooi uit allemaal.
    Veel plezier volgende week.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat grappig, spannend om te doen!
    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ivm het recept van de koekjes: idd niet heel gezond vrees ik.
    komt uit een boekje van de kringwinkel, uit de jaren 70!
    toen mochten het nog tonnen suiker en boter zijn blijkbaar ;)
    wel lekker...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk om te doen, lekker een beetje 'heksen' en experimenteren, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk Marloes! Al weer wat nieuws, en gewoon lekker in je eigen keuken gedaan. Hoeveel wol heb je nu geverfd?? In zo'n potje gaat niet zo veel denk ik.
    En dan volgende week weer met verven bezig. Wat een leuk vooruitzicht!! Veel plezier alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het resultaat erg mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie proefjes! Donkere/ grijze wol verft erg mooi! De kleuren zijn niet zo schril zoals witte wol soms kan zijn.. De combinatie van beide wol soorten levert echt verrassingen op. Succes met de ververij. Groet van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. woh mooi Marloes ben benieuwd naar wat jullie allemaal gaan uit vogelen daar bij Es fijne dag !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn tante Irene zou trots zijn op jou.

    Wij verven de wol steeds in een grote kookpot op een gaspit, ik wist helemaal niet dat het in de magnetron ook kan. (Ruikt die achteraf dan niet naar azijn en naar verf?)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik vergeet nog te melden dat het super mooie kleuren zijn.
    Fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die kleuren zijn inderdaad behoorlijk intens.Het haakwerk uit je vorige blogje ziet er heel uitnodigend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gaaaaaaf zeg en dat van Vita haar jas, waanzinnig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn deze kleuren prachtig geworden,Marloes.
    En hier ga je vast iets moois van maken.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super mooie kleuren Marloes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, je kunt er ook geen genoeg van krijgen hè Marloes...
    Voedingskleurstof..., je moet het maar bedenken!
    Gave kleuren heb je nu..., het is net toveren...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind de kleuren best heel erg mooi zo. Ik wens je vele plezier bij Es en de tuindens toe.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen