maandag 21 september 2015

proef breiwerkje en anders

in oktober ga ik een workshops doen , een  sari breien het patroon is
de Sari van Kieran Foley.

In een woord prachtig maar heel niet eenvoudig.

Dus liep ik natuurlijk eerst al tegen het Engels aan van dit patroon ,maar goed ik laat me niet een twee drie uit het veld slaan .
Toen zag ik via blij dat ik brei iemand die Engelse patronen tegen betaling vertaalde maar helaas tot op heden niets gehoord........

Maar met de google translate en wat Engelse breibegrippen in de hand kwam ik een heel eind ,want ja  op die workshop wil ik wel voorbereid komen met gerichte vragen .
Ik ben vreselijk praktisch ingesteld dat ik beter leer door het te doen om de boel helder voor mezelf te krijgen......
Dus dacht ik breien maar , gewoon proef, met proef wol die ik voorhanden heb, maakt dus in het geheel niet uit als het fout gaat en dat gaat het hier en daar

inmiddels met veel inspanning is er al veel meer duidelijk.
en loop ik ook tegen vragen aan
 het patroon word aan twee zijdes gebreid en dat is echt onhandig.
extra opletten geblazen
Dus we gaan het zien 4 oktober er valt nog veel te leren .
want ik zie nu al foutjes...........
maar zo fijn dat dit een proeflapje is.
mooie wolletjes liggen op me te wachten van Loret Karman ,
hand geverfd een genot voor het oog.
En prachtig wol.......
we zullen zien wat het worden gaat met plan A ,en anders wordt het plan B.


18 opmerkingen:

  1. Dat gaat al goed Marloes!! Ik herken er direct de Sari in. Dit is wel een slimme manier om het te doen, zo heb je het meeste aan de workshop. Je weet al precies waar bij jou de vragen en de voetangels zitten!!
    Je kleuren zijn prachtig!! En het garen van Loret breit heerlijk!!
    Ben heel benieuwd hoe het verder gaat :-).
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marloes waaaaaar begin je aan hahahaha
    Knap hoor en het ziet er als ware kunst uit. Geef mij maar een mengbord haha
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeej, dat ziet er superingewikkeld uit! Maar wel mooi en het gaat je vast lukken, succes en een fijne dag Marloes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tegen 4 oktober kan jij de workshop gaan geven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aiai...bijna wiskunde joh! Maar heel gaaf! En het gaat je vast lukken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat Els schrijft dacht ik ook. Met zo'n voorbereiding en workshop komt het vast helemaal goed. Het proefbreiwerkje ziet er al best goed uit. Prachtige kleurenpalet ligt er op je te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha ik denk ook dat Els gelijk heeft... wat jij allemaal niet kan met de breinaalden! Het ziet er heel erg ingewikkeld uit... ik zweet nu al in jouw plaats! Jammer dat ik de linkjes niet kan openen... doet Blogger weer dwars vandaag?
    Nog veel puzzelbreigenot!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Poeh dat ziet er ingewikkeld uit! Maar ik denk dat jij het vast kan. Je maakt de meest prachtige dingen immers! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier nog eentje die het spaans benauwd krijgt alleen al van het zien van jouw foto's :-))
    Heeeel slim om een proeflapje te breien! Succes, maar ook ik heb er alle vertrouwen in!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou het ziet er behoorlijk ingewikkeld uit. En in het engels zal het er zeker niet gemakkelijker op maken. Ik ben ook meer van het uitproberen en doen en dan uitleggen.. Dat werkt altijd goed. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Ik vind die groene kleur wel erg mooi... maar die ga je niet gebruiken toch?

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tja, daar zijn proeflapjes voor! Maar het ziet er nu al goed uit! Veel succes en het lukt je vast wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt al heel aardig geoefend,Marloes.
    Met de workshops gaat dit vast goedkomen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij bent dol op uitdagingen, hè Marloes :-) Het ziet er mega ingewikkeld uit., maar ik denk , nee ik weet, dat het prachtig wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nee maar...., dat is geen 'kattenpis'...
    Ik kon je linkjes niet aanklikken, tenminste .. ze brachten met niet bij de informatie. Dus ik heb zelf even gezocht ...; oh, wat een prachtig breiwerk!
    Echt een uitdaging voor jou, Marloes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wow wat knap om dat zomaar weer even te doen SUCCES het gaat je vast wel lukken !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat klinkt allemaal erg ingewikkeld, maar dat gaat jou lukken! Dat zie ik al aan de mooie proeflapjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Aflopen zo er zag ik dit pakket op de Weefmarkt in Hoorn - een geval van accuut Liefde- op- het- eerste- gezicht... Toch besloten nog even te wachten, maar nu ik jou werkwijze zie, begint het toch wel erg te kriebelen. Goed idee om de workshop te doen en dat op deze manier voor te bereiden. 'T wordt wel wat ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tja wat is er nou eigenlijk niet wat jij NIET kunt!Je bent gewoon echt n creatieve duizendpoot!

    BeantwoordenVerwijderen